İstanbul turizmi küresel büyüyor
2 mins read

İstanbul turizmi küresel büyüyor

Aleyna Sevim – Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) tarafından düzenlenen Turizm Yatırım Forumu’nun üçüncüsü (TIF), dün çok sayıda sektör temsilcisinin katılımıyla gerçekleşti. Etkinliğin açılışına, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan, Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkan Yardımcısı Bekir Polat, İstanbul Valisi Davut Gül ve TTYD Başkanı Oya Narin katıldı.

Bakan Yardımcısı Alparslan açılışta yaptığı konuşmada, “Turizm Geliştirme Ajansı’nın TBMM onayıyla 2019 yılında hayata geçirdik bu da dünyada turizm değerlerinin tanıtımı konusunda hızlı adımlarla büyümesi hatta dünyayada en güçlü tanıtım yapan ülkeler haline gelmesine yol açtı. Biz 200’ü aşkın ülkede Türkiye’nin turizm tanıtımlarını global ölçekte, dijital ortamlarda, PR çalışmalarıyla dünyada turizmi en etkili tanıtan ülkelerden biriyiz. 2023 yılında da ilk 9 ayda 45 milyon ziyaretçi, 42 milyar dolar da turizmi geliri elde ederek çok başarılı bir yıl geçirdik.”

Türkiye ilk 4’te

Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin, Türkiye’nin dünyada ilk 4 destinasyon arasına girdiğini söyleyerek, “Bu durumu devam ettirmek için rekabet gücünün yüksek tutulması gerekiyor. Bunun için de yatırımlar çeşitlendirilmeli. Yaptığımız projeksiyonlar, Cumhuriyet’in ikinci yüzyılının ilk 10 yılında doğru politikalar ve müdahalelerle 2033 yılında GSYH’nin yüzde 7,5’u olarak hesapladığımız 135 milyar dolar seviyesine ulaşabileceğini gösteriyor” diye konuştu. Accor Orta Doğu, Afrika ve Turkiye, Premium, Orta Ölçek ve Ekonomi Markalar İş Geliştirme Bölge Başkanı Maya Ziadeh da “Türkiye’nin turizm alanında çok ciddi potansiyeli var. Accor olarak Türkiye pazarında hızla büyüyen bir zinciriz. Sadece büyükşehirlerde değil Accor daha küçük şehirlerde de büyümeyi hedefliyor” dedi.

2050 hedefi: Karbon azaltımı

Accor Orta Doğu, Afrika ve Türkiye Lüks Markalar İş Geliştirme Bölge Başkan Yardımcısı Jean-Baptiste Recher de “Lüks ve lüksün içerisinde de farklı markaları da Türkiye pazarıyla tanıştırmayı hedefliyoruz. Lüks markalar için de 2050 karbon azaltımı hedefleri geçerli. Her şeyi inceliyoruz, çevreye nasıl etkisi olur diye düşünerek negatif gördüğümüz hiçbir şeyi hayata geçirmiyoruz” dedi. 

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir